A Xiaomi Mi 11 Pro okostelefon azon túl, hogy rendkívül népszerű és árkategóriájában kimagasló tudást képvisel, a legtöbb másik gyártó termékéhez hasonlóan rendelkezik olyan meghibásodásokkal, melyek gyakrabban jelentkeznek, mint az átlag.
Ezek nem nevezhetők típushibáknak, sokkal inkább annak köszönhetők, hogy az első modellek már lassan két éve, hogy piacra kerültek, és ennyi idő alatt már felmerülhettek olyan problémák, melyek mondhatni általánosnak nevezhetők.
Az alábbiakban a Xiaomi Mi 11 Pro leggyakoribb meghibásodásait gyűjtöttük össze, melyek egy jelentős részével nem kell azonnal szervizhez fordulni, így nemcsak az egyes problémákat, hanem a kapcsolódó megoldásokat is szóba hoztuk az alábbiakban.
Laggoló vagy lassuló felhasználói felület
Megnyugtató lehet, de a Xiaomi Mi 11 Pro esetében az egyik leggyakoribb hiba szoftveres háttérrel rendelkezik. Ez nem más, mint amikor a készülék felhasználói felülete laggolni vagy lassulni kezd.
Ennek az oka az esetek döntő többségében az, hogy a RAM-ban megannyi olyan alkalmazás, fájl és egyéb töredék gyűlik össze, amit valójában nem is használunk, még talán szükségünk sincs rá a készüléken, de mégis folyamatos lassulást eredményez.
Hogy milyen módszerekkel lehet orvosolni ezt a hibát?
- Távolítsuk el telefonunkról az összes vírusírtó- és tisztító szoftvert, valamint az olyan felesleges applikációt, amit nem használunk, mégis fut a háttérben.
- Szabadítsunk fel minél több tárhelyet a készüléken, hiszen a betelt ROM is lassulást okozhat.
- Ha egyéni témákat és speciális beállításokat használunk – melyek kapcsolódnak a kezelőfelülethez – töröljük őket.
- Frissítsük a telefon operációs rendszerét és applikációit a legújabb változatokra.
- Ha a készülék továbbra is lassú, próbáljuk meg a gyári beállítások visszaállítását.
Gyorsan merülő akkumulátor
Mivel a Xiaomi Mi 11 Pro megjelenésére több hónappal ezelőtt került sor, ezért könnyedén előfordulhat, hogy ezeknél a modelleknél már érzékelhetők az akkumulátor öregedésének a jelei, de természetesen szoftveres problémák vagy helytelen beállítások is állhatnak a háttérben.
Lássuk azokat a lehetőségeket, melyek gyakran segíthetnek a gyorsan merülő akkumulátor problémájának megoldásában:
- Töröljük a háttérben futó, ámde nem használt vagy felesleges alkalmazásokat, különösen azokat, melyek terhelik az akkumulátort.
- Mindig kapcsoljuk ki az olyan szolgáltatásokat, mint a GPS, a Bluetooth, az NFC vagy a WiFi, ha nincs rájuk szükségünk, mert feleslegesen merítik az akkumulátort.
- A fényerő normalizálása vagy automatizálása sokat segíthet az üzemidő növelésében, miközben a kijelzőt sem terheli feleslegesen.
- Ha egyik beállítás sem segít, és telefonunk életkora még nem haladta meg az egy-másfél évet, akkor próbáljuk ki a gyári beállítások visszaállítását.
Túlmelegedő készülék
Ha egy telefon túlmelegszik, annak általában két oka lehet. Az egyik a telefon akkumulátorához köthető, a másik pedig ahhoz, hogy a lapkakészlet, a hardver feleslegesen túl lett terhelve.
Az egyszerű újraindítás ilyenkor már ritkán segít, ezért érdemes lehet megfontolni a következő tanácsokat:
- Töltéskor vegyük ki a tokból a telefont, ne játszunk rajta, ne is nagyon használjuk ilyenkor és minden esetben csak az eredeti töltőfejet alkalmazzuk.
- Mindig tartsuk naprakészen a készülékre telepített alkalmazásokat és soha ne tároljunk olyan applikációkat, melyek feleslegesen futnak a háttérben és terhelik a hardvert.
- Óvakodjunk a harmadik féltől származó, nem ellenőrzött alkalmazásoktól, valamint a különféle vírusirtó és tisztító szoftverektől. Utóbbiakat minden Xiaomi telefon tartalmazza gyárilag!
Probléma az ujjlenyomat-olvasóval
A gyakoribb hibajelenségek közé sorolható a Xiaomi Mi 11 Pro telefonoknál, hogy az ujjlenyomat-olvasó nem működik megfelelően. Ilyenkor sok esetben nem hardveres hibáról van szó, hanem valamiféle szoftveres probléma áll a háttérben.
Lássuk, hogy mit tehetünk a helyzet normalizálásáért:
- Gondoskodjunk ujjaink és az ujjlenyomat-olvasó megfelelő tisztaságáról, hiszen a legapróbb kosz is befolyásolhatja ezeket az érzékeny berendezéseket – különösen akkor, ha régen adtuk hozzá a rendszerhez a saját ujjlenyomatunkat.
- Ha nem kosz okozta a hibát, szoftveres galiba állhat a háttérben, ezért először távolítsuk el az összes mentett ujjlenyomatunkat, majd adjuk hozzá őket újra.
- Amennyiben ez sem hozott eredményt, a gyári beállítások visszaállítása lehet a megoldás.
Ha semmi sem segít, forduljunk szervizhez!
A fenti hibák valamelyikét tapasztaltuk Xiaomi Mi 11 Pro okostelefonunknál, de egyetlen tipp sem segített? Ebben az esetben valami komolyabb probléma állhat a háttérben, amihez előfordulhat, hogy még hardvercserére is szükség lesz.
Ilyen esetekben forduljunk segítségért a Xiaomi Szervizhez, hiszen a gyártó legtöbb telefonja-, így a Xiaomi Mi 11 Pro esetében is valamennyi hibát képesek vagyunk gyorsan, minőségi alkatrészekkel és garanciális munkavégzéssel orvosolni – a vidéken élők számára ráadásul szervizfutár szolgáltatást biztosítunk.