Az 5 leggyakoribb Xiaomi telefon hiba és megoldásuk

Az 5 leggyakoribb Xiaomi telefon hiba és megoldásuk

Xiaomi telefonod van és egy olyan kellemetlen hibajelenséggel találkoztál, ami még nem igényli szerviz bevonását, de így is szeretnél megoldást találni rá? Akkor most a legjobb helyen jársz, mert összegyűjtöttük az 5 leggyakoribb Xiaomi telefon hibát.

Sőt, nemcsak felsoroljuk azokat, hanem évtizedes szerviztapasztalattal a hátunk mögött segítünk a megoldásukban is, hiszen többségük olyan probléma, ami nem igényli szakember bevonását, de minden esetben jelezzük, hogy hol van az a pont, ahol ez már elkerülhetetlen.

Fontos kiemelni, hogy a Xiaomi a statisztikák szerint a legmegbízhatóbb okostelefonok közé tartozik, így ritkábban van probléma vele, mint néhány másik gyártó termékével, de ez közel sem jelenti azt, hogy nem produkálhat kellemetlen hibajelenségeket.

Gond van az akkumulátorral? A GPS-szel? Netán a túlmelegedés okoz kellemetlenséget vagy töltésproblémák léptek fel? Segítünk a leggyakoribb Xiaomi telefon hibák megoldásában!

1. Xiaomi telefon GPS hiba megoldása

Nem kiemelkedően gyakori, de sok Xiaomi telefon-tulajdonos tapasztal problémákat a készülék GPS funkciójával. A legáltalánosabb jelenség, hogy a telefon nem megfelelően mutatja a pozíciót, ami minden szolgáltatásnál, tehát Google Térkép és Waze esetén is ugyanúgy jellemző.

Súlyosabb helyzetekben előfordulhat, hogy a GPS egyáltalán nem tudja betölteni az aktuális helyzetet vagy nem képes csatlakozni a térképszolgáltatáshoz. Aggodalomra azonban semmi ok, ezt a problémát általában nem hardveres hiba okozza, sokkal inkább szoftveres, ami gyorsan orvosolható.

Az első lépés ilyenkor minden esetben a készülék frissítése abban az esetben, ha érkezik még rá MIUI update, és van éppen aktuális verzió. Amennyiben a probléma éppen frissítés után kezdődött volna el, akkor az utolsó változat törlése, az előző stabil verzió visszaállítása is jó megoldás lehet.

Amennyiben a frissítésekkel nem jutottunk előre, kipróbálhatunk néhány egyszerű beállítást is:

  • Kapcsoljuk ki majd néhány perc várakozás után kapcsoljuk be ismét a GPS helymeghatározást. Ezt Xiaomi telefonokon a legegyszerűbben a legördülő főmenüből érhetjük el, ahol Hely név alatt szerepel.
  • Gyakran megoldja a problémát az is, ha be- és kikapcsoljuk a Repülőgép üzemmódot. Ez az opció ugyanis képes frissíteni a hálózati beállításokat.
  • Ha még mindig nem oldódott meg a probléma, akkor indítsuk újra a telefont.
  • Érdekesség, hogy vannak olyan fémtartalmú telefontokok, amelyek képesek blokkolni a GPS jelet. Ha tehát van tok a készüléken, távolítsuk el és próbáljuk újra a navigációt.
  • Előfordulhat, hogy még ilyenkor sem működik a GPS. Ha korábban nem volt vele probléma, készítsünk biztonsági másolatot minden adatunkról, majd állítsuk vissza a gyári beállításokat.

Amennyiben a fentieket követően sem sikerült helyreállítani a GPS működését, nem zárható ki a hardveres hibajelenség sem a háttérben. Ennek elhárítását minden esetben bízzuk telefon szervizre!

2. Xiaomi telefon túlmelegedés hiba megoldása

Valamennyi Android-alapú okostelefonról elmondható, hogy hajlamos a túlmelegedésre, így a Xiaomi sem jelent kivételt ez alól, bár tudni kell, hogy mióta a gyártó saját rendszerrel kísérletezik, ezek a jelenségek – legalább az érintett modelleknél – elhanyagolhatók.

A túlmelegedés különösen gyakori volt a 600-as sorozatú Snapdragon telefonok körében, különösen a Redmi Note 5 Pro és a Note 7 Pro kapcsán, manapság azonban már inkább felhasználás és körülmények függvénye, hogy mikor találkozhatunk vele.

A túlmelegedés általában megelőzhető néhány nagyon egyszerű tanács betartásával:

  • Ne telefonáljunk 40 percnél tovább, vagy ha szükséges, akkor használjuk a készüléket kihangosítva, illetve szabadítsuk meg tokjától.
  • Ezek az alapelvek akkor is, ha videókat néznénk, zenét hallgatnánk vagy játszanánk a telefonnal.
  • Lehetőség szerint ne használjunk párhuzamosan több erőforrás-igényes alkalmazást, mert attól nagyon gyorsan felmelegszik az eszköz
  • A videók és képek készítése szintén túlmelegedéshez vezethet, ha a tevékenység folyamatos és különösen nagy problémát okozhat a melegebb nyári időszakban.

Amennyiben a fenti tanácsok ellenére is gyakran tapasztaljuk Xiaomi telefonunk túlmelegedését, az alábbiak megoldhatják azt:

  • Vásároljunk jól szellőző tokot a készülékhez.
  • Rendszeres időközönként zárjuk be a telefonon a nem használt alkalmazásokat.
  • Mindig frissítsük a telefont, ha stabil update érkezett hozzá.
  • A widgetek és az élő háttérképek nagy terhet rónak a hardverre, így könnyen túlmelegedést okozhatnak.
  • Futtassunk vírusírtót vagy állítsuk vissza a gyári beállításokat, hátha valamilyen kártevő idézte elő a jelenséget.

Előfordulhat, hogy Xiaomi telefonunk még ezt követően is túlmelegszik majd. Ha ezt tapasztaljuk, érdemes szervizhez fordulni vele, ahol nemcsak a hiba feltárásban, hanem a megoldásban is segíteni tudnak.

3. Xiaomi telefon kezelőfelület hiba megoldása

A leggyakoribb Xiaomi telefon hibák egyike a kezelőfelülethez kapcsolódik, amely bizonyos esetekben hajlamos jelentős mértékben lelassulni, összeomlani, aminek hatására a készülék akár tartósan is kezelhetetlenné, olykor használhatatlanná válik.

Noha sokan megijednek ilyenkor, azonban tudni kell, hogy a legtöbbször szoftveres probléma áll a háttérben, ami néhány beállítással egyszerűen megoldható, de tudni kell, hogy pontosan mi a teendő ilyenkor, mert akár nagyobb problémát is előidézhetünk.

A megoldáshoz néhány hasznos tanács:

  • Nagyon gyakori, hogy az UI összeomlását a túl kevés tárhely, a rengeteg felesleges adat idézi elő. Takarítsuk tehát ki a telefont, töröljük a tonnányi mémet és fotót, amelyekre nincs szükségünk, hogy a készülék fellélegezhessen.
  • Mindig ürítsük a gyorsítótárakat és töröljük a nem használt alkalmazásokat is abban az esetben, ha Xiaomi telefonunk kezelőfelülete állandó hibaüzenetet ad.
  • Ha érkezett update, telepítsük fel, ha pedig éppen frissítés után produkálja a problémát a készülék, akkor állítsuk vissza a korábbi verzióra.
  • Amennyiben a probléma nem szűnt meg, érdemes lehet egy biztonsági mentés készítése után visszaállítani a telefon gyári beállításait, ami biztos megoldást jelent, ha valóban szoftveres eredetű hiba állt a háttérben.

Amennyiben a fentiek alkalmazása után a készülék még mindig lassulásokat produkál, a kezelőfelület leáll vagy más problémákat okoz, akkor előfordulhat, hogy hardveres hibajelenség áll a háttérben vagy összetettebb szoftveres beavatkozásra van szükség. A megoldáshoz ilyen esetben forduljunk telefon szervizhez!

4. Xiaomi telefon akkumulátor hiba megoldása

Szintén gyakori Xiaomi telefon hiba – de más gyártónál sem kevésbé jellemző –, hogy az akkumulátor minden előjel nélkül gyorsabban merül, mint a megszokott. Amennyiben ez a jelenség 2-3 évvel a telefon megvásárlását követően jelentkezik, gyakran hardveres gond áll a háttérben.

Ilyenkor ugyanis előfordulhat, hogy az akkumulátor egyszerűen elöregedett, és már nem tudja úgy megtartani a töltést, mint ahogyan az korábban elvárható volt tőle. Amennyiben a készülékünk fiatalabb, akkor viszont főként szoftveres problémára gyanakodhatunk, vagyis valami folyamatosan merítheti a telefont.

Hogy mivel próbálkozhatunk ilyen esetekben:

  • Érdemes rögtön a gyorsítótár ürítésével kezdeni a folyamatot. Előfordulhat ugyanis, hogy egy alkalmazás egyszerűen beakadt a háttérben, és feleslegesen lassítja, meríti a készüléket.
  • A gyorsítótár ürítése mellett érdemes megnézni a frissítéseket is. Nagyon fontos, hogy az eszköz mindig a legújabb verziót használja, mert ezzel nagyon sok kellemetlenséget, akár a kártevők megjelenését is elkerülhetjük.
  • Amennyiben egy alkalmazás feltelepítését követően tapasztaljuk az akkumulátor hibát, az adott programra is lehet gyanakodni. Érdemes megnézni, hogy mennyi erőforrást fogyaszt, vagy csak egyszerűen letörölni minden alkotóelemét, hiszen előfordulhat, hogy a háttérben folyamatosan terhelte a készüléket.
  • Főleg az idősebb telefonoknál gyakran túlterheli az akkumulátort az automatikus fényerő alkalmazása. Érdemes kikapcsolni és legfeljebb középállásba húzni a kijelző fényerejét, amivel rengeteget spórolhatunk a töltöttségen.
  • Szintén sokat nyerhetünk, ha lecsökkentjük a kijelző elalvásának időtartamát. Minél rövidebb ez az idő, annál kevésbé terheli az akkumulátort.

Ha a szoftveres beállítások nem használtak volna és az újraindítás sem segít, nagy valószínűséggel hardveres hiba lépett fel vagy az akkumulátor elöregedett, amelynek cseréjében egy telefon szerviz tud segíteni.

5. Xiaomi telefon töltés hiba megoldása

Végül, de nem utolsó sorban szintén a gyakori Xiaomi telefon hibák közé lehet sorolni a töltésproblémákat. Ide sorolható például, amikor a készülék nem tölt megfelelően, akadozva veszi fel az energiát, vagy egyáltalán nem reagál arra, hogy csatlakoztattuk az elektromos hálózathoz.

Ennek a hátterében általában mindig valamilyen hardveres hiba áll, de vannak esetek, amit otthon is elháríthatunk, nem kell azonnal a töltőcsatlakozó meghibásodására gondolni, hiszen nem csak ez, illetve az akkumulátor hibája idézhet elő ilyesmit.

Lássuk, hogy mit tehetünk, ha Xiaomi telefonunk nem tölt:

  • Mindig ellenőrizzük a töltőkábelt és a töltőfejet, nézzük meg, hogy más töltőkkel megfelelően üzemel-e a készülék, illetve reagál-e arra, ha kábelen keresztül csatlakoztatjuk egy bekapcsolt számítógép USB portjához. Ha igen, akkor csak új töltőre van szükség.
  • Amennyiben továbbra sem reagál semmire a készülék, ellenőrizzük a töltőcsatlakozót. Főleg a Type-C portok hajlamosak ugyanis a nagy nyílások miatt elkoszolódni, ami megnehezíti a kábel megfelelő csatlakozását. Ha sikerül kitisztítani és működik, akkor csak ez volt a probléma.

Ha a fenti tippek sem hoztak eredményt, akkor javasolt szervizbe vinni a készüléket, hiszen előfordulhat, hogy a töltőcsatlakozó, az USB port hibásodott meg, amelynek cseréje minden Xiaomi telefonon elvégezhető.

Bejegyzés megosztás

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Legutolsó bejegyzések

Scroll to Top