Az utóbbi hónapokban egyre erőteljesebb terjeszkedésbe kezdett a Xiaomi, akik már közel sem csak egy telefongyártóként definiálhatók, hiszen kínálatukban a legkülönfélébb termékekkel találkozhatunk már.
Különösen nagy nevet szereztek maguknak például a viselhető okoseszközök, az okosórák és okoskarkötők világában, de az okosotthonos rendszereik, a robotporszívóik és az elektromos rollereik egyaránt nagyon népszerűek, sőt a jövőben az elektromos autók világában is szeretnének nevet szerezni.
Márkaépítés szempontjából tehát határozottan érthető lépés volt a gyártó részéről, hogy egy vadonatúj branddel szeretnének erősíteni a jövőben, méghozzá az életmódtermékekre koncentrálva, hogy a Xiaomi név mindenhol elkísérhessen minket.
Jön a Xiaomi Life
Ebbéli törekvéseik kapcsán érdemes tehát megjegyezni a Xiaomi Life nevet, amit a gyártó leginkább azok számára talált ki, akik életmódszinten rajonganak az általuk gyártott termékekért.
Bár sok helyen a Xiaomi Life úgy lett bemutatva, mint az SU7 elektromos autó egyfajta életmódbeli kiterjesztése, valójában azonban egy minden Xiaomi-rajongó számára ajánlott brandről beszélünk, ami az élet valamennyi területét igyekszik kiegészíteni a jövőben.
Noha eddig is voltak a piacon különféle Xiaomi-kiegészítők, így például hátizsákok, azonban ezek többsége nem annyira a divatos megjelenésről, mint inkább arról szólt, hogy a vásárlók kaphassanak valami extrát.
A Xiaomi Life ezzel szemben a valódi életmódot prezentálja olyan eszközökkel, mint például a pólók, a bögrék, a különféle kézitáskák, hátizsákok és sapkák, amelyek mind-mind bemutatásra kerültek már a bemutatón.
A közösségi érzésre koncentrál a Xiaomi
A gyártó célja a Xiaomi Life márkával, hogy olyan nagy brandekhez csatlakozzanak, mint az Apple vagy a Samsung, akik az alaptermékeiken felül számos kiegészítővel is szolgálnak a rajongók számára.
A Xiaomi Life tehát egyfajta stratégiai lépés is a részükről, amivel a vásárlók és a rajongók egyfajta közösségi érzést kapnak, a közösséghez való tartozás élményét, amihez nemcsak minőséget, hanem elragadó termékdizájnt is garantálnak minden egyes esetben.
Természetesen a Xiaomi ezen a téren sem akarja meghazudtolni magát, így a céljuk az, hogy minőségi és látványos termékeket adjanak elérhető áron, amit később vélhetően az okostelefonos vagy az okosórás szegmenshez hasonlóan itt is többféle kategória követ majd, így hosszabb távon prémium-, közép- és belépő kategóriás megoldásokkal találkozhatunk.
Bár az első Xiaomi Life termékek a termékdizájn szempontjából az SU7 elektromos autóhoz kapcsolódnak, azonban a jövőben ez változhat, hiszen egyértelmű, hogy a gyártónak az elektromos járművek, az okostelefonok és a szórakoztató elektronikai cikkek értékesítésén túl rengeteg ambíciója van még.
Áprilisban már jön a Xiaomi első elektromos autója
Ha már szóba került, fontos tudni, hogy a Xiaomi a napokban hivatalosan is lerántotta a leplet az SU7 EV elektromos autójáról, amit már jó ideje várt a piac és a rajongók egyaránt. A gyártó első autós próbálkozása rögtön három típusban lesz kapható – Standard, Pro és Max –, szállítása pedig még április végén elkezdődik.
Az átszámítva nagyjából 11 millió forintos alapártól induló elektromos autó várhatóan alaposan felforgatja majd a piacot, és nemcsak ára miatt, hanem azért is, mert elkészítését korábbi BMW és Mercedes Benz tervezők hozták tető alá.
Nem véletlen, hogy a megjelenés mellett a tudás terén is nagyot villant az autó, hiszen már a Standard modell is 700 kilométeres hatótávot kínál, méghozzá olyan saját fejlesztésű rendszerekkel, mint a Xiaomi Pilot.