Nagyon sokan még mindig rendszeresen használnak fülhallgatót okostelefonjukhoz. Annak fényében, hogy vezetékes vagy Bluetooth csatlakozású megoldásról van szó, rengeteg problémával találkozhatnak a felhasználók, amelyek többsége szerencsére könnyedén orvosolható.
Hogy mi a teendő abban az esetben, ha Xiaomi telefonunk nem érzékeli a vezetékes vagy vezeték nélküli fülhallgatót? Az alábbiakban erre a kérdésre kerestük a válaszokat, méghozzá néhány hasznos gyakorlati tanács társaságában.
Elsőként mindig a fülhallgatót ellenőrizzük
Mielőtt bármihez is nyúlnánk, elsőként a legfontosabb mindig az lesz, hogy ellenőrizzük a fülhallgató állapotát. Különösen a vezetékes típusoknál nagyon gyakori például, hogy kábelszakadás vagy valamilyen más egyéb sérülés áll a háttérben.
Ezt érdemes kizárni, az alapos szemügyre vételezés mellett pedig kipróbálni egy másik eszközzel. Bármi megfelelő lesz, ami kéznél van, a szabvány 3,5 mm-es jack csatlakozó még mindig nagyon elterjedt ahhoz, hogy minden háztartásban legyen legalább tucatnyi eszköz, amelyen megtalálható.
A vezeték nélküli fülhallgatók esetében kicsit nehezebb a helyzet, ott sérülésről nem, legfeljebb lemerülésről vagy olyan hibáról beszélhetünk, ami a legtöbbször csak cserével orvosolható.
A Bluetooth kapcsolattal vagy a csatlakozóval is lehet probléma
Amennyiben magával a fülhallgatóval nincs gond, akkor jöhet a lánc következő eleme, avagy a csatlakozás. Vezeték nélküli megoldásnál ez az esetek döntő többségében Bluetooth alapon működik, így ezen a ponton lesz érdemes körbenézni.
Mindig ellenőrizzük az eszközök közti összeköttetést, hogy nem kapcsoltuk-e ki a telefonon a Bluetooth módot, amennyiben pedig korábban minden működőképes volt, akkor egy esetleges újrakalibrálás oldhatja meg a problémánkat.
Vezetékes fülhallgatónál érdemes ellenőrizni a telefon aljzatát, ahová a 3,5 mm-es jack dugó kerül. Valamennyi készüléken ez az egyik legnagyobb nyílás a töltő mellett, így nem meglepő, hogy könnyen belekerül a por és a kosz, ami utána problémákat okozhat.
Érdemes alaposan szemügyre venni a kérdéses csatlakozót, és ha látható lerakódások találhatók benne, akkor próbáljuk meg eltávolítani őket – például egy fogpiszkálóval –, majd ismét csatlakoztatni a fülhallgatót.
Nézzünk rá a szoftveres beállításokra
Amennyiben a fülhallgatóval minden rendben és a csatlakozás tekintetében sem találtunk semmi problémát, akkor telefonunk szoftveres beállítását érdemes ellenőriznünk.
Fontos megnézni a hangbeállításokat, azon belül is főleg a hangerőt, hogy nem némítottuk-e le a telefont, vagy nem kapcsoltuk-e véletlenül olyan üzemmódba, ahol nem működik megfelelően a fülhallgató.
Mivel előfordulhat, hogy a gondot valamilyen szoftveres galiba okozta, ezért minden esetben próbáljuk meg a készülék újraindítását is a cél érdekében, hiszen előfordulhat, hogy ezzel rögtön megoldódik a hiba, de a frissítések történetét szintén érdemes lehet követni.
Ennek az oka nem más, minthogy érkezhetett egy olyan update, ami valami galibát okozott a telefon szoftveres oldalán, és ez megakadályozza, hogy a fülhallgató csatlakozni tudjon. Ez különösen a vezeték nélküli megoldások esetében lehet különösen nagy gond.
Ilyenkor az előző frissítés törlése vagy a rendszervisszaállítás jelenthet megoldás
Ha semmi sem segít
Amennyiben egyik lehetőség sem szolgált megoldással a problémánkra, akkor érdemes szakemberhez fordulni segítségért. A Xiaomi Szervizben például még mindig gyári minőségű alkatrészekkel és garanciával javítjuk a gyártó valamennyi okostelefonját, méghozzá rövid határidőkkel és piacvezető árakkal.
Hogy vidéken élünk és nem tudjuk elvinni a készüléket Budapestre? Erre is van már megoldásunk, méghozzá a szervizfutár szolgáltatásnak köszönhetően, ami lehetővé teszi, hogy futárok közbenjárásával a saját otthonunkból tudjuk intézni telefonunk teljes körű javíttatását.