Ha tapasztaltunk már olyan problémát Xiaomi okostelefonunkkal, hogy telefonhíváskor képtelenek voltunk fogadni vagy elutasítani azokat, akkor bizonyára nagyon jól tudjuk, hogy ez milyen kellemetlen gond lehet a mindennapokban.
Sajnos a háttérben szinte minden esetben szoftveres problémák, beállítási hiányosságok állnak, melyek felkutatása sok esetben okozhat némi fejtörést, így az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány lehetőséget, amit érdemes kipróbálni, mielőtt szervizhez fordulnánk a készülékkel.
A frissítés sok esetben mindent megold
Nagyon gyakran előfordul, hogy a beérkező hívások fogadhatóságának hátterében valamilyen szoftveres hiba áll, amit könnyedén előidézhetett valamilyen korábbi frissítés, amit talán teljesen ártalmatlannak véltünk, azonban ilyen egyértelmű hibajelenségeket produkál. A hiba elhárítására két lehetőségünk van.
Az egyik, hogy ismét megpróbáljuk frissíteni készülékünket, hiszen amennyiben ilyen hibát produkált nálunk, azzal nem leszünk egyedül, és alighanem már elkészült a javítás, ami megoldja a jelenséget.
A másik egy kicsit összetettebb és drasztikusabb megoldás, de sok esetben működik, illetve miután a szervizben is minden adatot törölnének a készülékről, érdemes lehet kipróbálni a gyári beállítások visszaállítását. Ez a legtöbbször biztosan megoldja a problémát, hiszen amennyiben a megvásárláskor működött a hívás funkció, akkor ha visszaállítjuk az akkori beállításokat, akkor a logika azt diktálja, hogy a telefonálásnak ismét működnie kell.
Ha a probléma egy applikáció feltelepítése után jelentkezett
Sajnos gyakran hallani olyan applikációkról, melyek hozzáférést kapnak a hívásfunkciókhoz, ezáltal könnyen lehet, hogy olyan beállításokat aktiválnak, ami előidézheti a fenti hibajelenséget. Amennyiben szinte teljesen biztosak vagyunk abban, hogy a legutóbb telepített applikáció után közvetlenül jelentkezett a probléma, akkor nincs más teendőnk, mint azt megkeresni és egyszerűen letörölni a készülékről, mintha soha nem is lett volna ott.
Ezzel azok a beállítások alighanem törlődnek, melyek azt a szoftveres galibát okozták, ami ellehetetlenítette a bejövő hívások fogadását vagy elutasítását.
Amikor a közelségérzékelő a hibás
Előfordulhat olyan eset, hogy a bejövő hívásokat egyáltalán nem is látjuk, a készülék kijelzője sötét marad, és bár rezeg, csörög, az okosóránk is jelzi a hívást, azonban semmit sem tudunk kezdeni a telefonnal. Ilyen esetekben a közelségérzékelő lehet a probléma. Nem minden esetben, de saját felelősségre érdemes újrakalibrálni a szenzort.
Ehhez látogassunk el a Beállításokon belül A telefonról menüpontba, majd válasszuk Az összes jellemzőt, és a Kernel verzióját. Itt kezdődik a trükk, a képernyőt ugyanis többször, legalább ötször egymás után meg kell érintenünk. Ha jól csináltuk, kiírja a telefon, hogy CIT-hardverteszt indítása, a megjelenő menüben pedig a jobb felső sarokban látható három pontra kell kattintanunk, azon belül az Additional tools, majd a Proximity sensor lesz a végső állomás.
Itt tudjuk kalibrálni a közelségérzékelőt, de előbb mindig teszteljük. Takarjuk el a készüléket, és ha a kijelzőn látható érték 0,0-ra vált, takarás nélkül pedig 5,0-t látunk, akkor az értékek rendben vannak, inkább ne nyúljunk hozzá. Ellenkező esetben úgy kalibráljuk – saját felelősségre –, hogy ezek az értékek legyenek jellemzők.
Ha semmi sem segít, irány a szerviz
Előfordulhat ilyen hibajelenség esetén, hogy nagyobb szoftveres hibák és problémák állnak a háttérben, amit otthoni közegben már nem tudunk kiküszöbölni. Ilyenkor nem tehetünk mást, minthogy szervizhez fordulunk segítségért. Hardveres probléma ritkán áll a jelenség hátterében, ezért a legtöbbször szoftveres javításra kell felkészülni, ami előtt fontos még otthon minden adatot lementeni a telefonunkról, különös tekintettel képeinkre és videóinkra.