Egy telefon javításakor nagyon fontos szempont, hogy az adott beavatkozást garanciával vagy garancia nélkül vállalja egy szerviz. Az olcsóbb javításoknál, mint amilyen a hátlap csere, ezt a szempontot sokan nem figyelik. Márpedig a hátlap csere garanciával kell, hogy történjen!
Egy okostelefon hátlapja ugyanis sokkal fontosabb alkatrész, mint azt az emberek gondolnák, hiszen elsődleges védelmi vonalként szolgál, és a legfontosabb alkatrészek protekcióját szolgálja.
Sérülése tehát mielőbbi javítást indokol, de ennél is fontosabb a javítás megfelelő minősége, hiszen amennyiben probléma van a hátlappal, az már rövidebb távon is komoly problémákat vethet fel.
Amennyiben te is fontosnak tartod a megfelelő minőségű javítást, és szeretnéd, ha készüléked hibáját megfelelő minőségben orvosolnák, kattints a következő linkre: hátlap csere garanciával.
Hátlap csere garanciával: mit jelent a szervizgarancia?
A szervizgarancia lényege röviden az, hogy a műhely nem magára az alkatrészre adja a garanciát, hiszen annak gyártásminőségére nincsen hatásuk vagy rálátásuk, hanem magára a munkavégzésre.
Amennyiben tehát a hátlap megsérül vagy valami probléma van vele, és az bizonyíthatóan vagy láthatóan nem az alkatrész vagy a felhasználó hibája, hanem a szerviz munkájára vezethető vissza, akkor azt ingyen orvosolják a megadott intervallumon belül.
Ha egy szerviz úgy kínálja szolgáltatását, hogy hátlap csere garanciával, ott biztosak lehetünk benne, hogy megfelelő minőségű szerelést kapunk, hiszen a saját érdekük is, hogy önnön hibájukból ne kerüljenek vissza hozzájuk a készülékek.
Milyen problémák fordulhatnak elő hátlap csere után?
Mivel a hátlap csere alapvetően egy kisebb szervizbeavatkozásnak minősül, ezért sokan nem is gondolnak arra, hogy ezzel valami probléma is lehet.
Márpedig előfordulhatnak esetek, amikor jó, ha ott a szervizgarancia, és ez gyakran nem odafigyelési hiányosság vagy nemtörődömség: ezernyi más oka is lehet.
A hátlap jellemzően egy olyan alkatrész, ahol sok probléma nem fordulhat elő, de ha mégis, akkor az általában azonnal kiderül, mert nem működnek például funkciók, vagy a készülék nem úgy szuperál, ahogy korábban.
A legtöbbször a ragasztással lehet gond, ha például nem megfelelő ragasztót alkalmaztak, nem préselték eléggé vagy nem lett kivárva a megfelelő száradási idő, akkor a hátlap elválhat a készülékháztól, ami ismételt javítást igényel.
Miért fontos a hátlap csere garanciával?
Egyrészről azért fontos, hogy a hátlap csere garanciával történjen, mert így biztosított, hogy a javítás után, ha elő is fordul valami probléma – ami nem a tulajdonos vagy az alkatrész hibájából fakadt –, akkor azt a megadott időintervallumon belül nem kell újra kifizetnünk.
Másrészről a garanciális javítás egyfajta biztosítékot is jelent, hiszen amennyiben egy szerviz vállalja, hogy egy bizonyos időkereten belül ingyen javítja vagy kicseréli a hátlapot, ha az az ő hibájukból sérült meg, akkor az azt jelenti, hogy a műhely odafigyel a munkájára.
A Xiaomi Szerviznél például emiatt a hátlap cserére 6 hónap szervizgarancia jár!
A hátlap csere fontosságát nyilván abból a szempontból is meg lehet közelíteni, hogy miért nem érdemes halogatni? Az esztétika ugyanis egy dolog, a karcolások eltakarhatók, de a belső alkatrészek védelmében a hátlapnak óriási feladata van.
Emiatt nem javasolt halogatni a javítást, hiszen egy beázás hatására megsérült akkumulátor cseréje már sokkal költségesebb, mint a hátlap problémájának időben elvégzett orvoslása.
Mennyibe kerül a hátlap csere garanciával?
A hátlap csere garanciával és garancia nélkül is pontosan ugyanannyiba kerül, ezért is nagyon fontos olyan helyet választani, ahol biztosítják ezt a kis extrát a munka mellé, hiszen ez növeli a javítás pénzben nem kifejezhető értékét.
Hogy konkrétan mennyibe kerül a hátlap csere, azt nagyon sok tényező befolyásolhatja. Ide sorolható a készülék kora, típusa és márkája, de konkrétan a hátsó burkolat anyaga is, hiszen a műanyag és az üveg hátlap ára össze sem hasonlítható egymással.
A Xiaomi telefonok esetében például a régebbi modelleknél már 10-15 ezer forint körül elérhető ez a javítás, de a prémium modelleknél a 25-30 ezer forintot is meghaladhatja.
Hogyan zajlik a hátlap csere?
A hátlap csere folyamata tulajdonosi szemszögből rendkívül egyszerű.
Az első lépés mindig, hogy felkeressük a megfelelő szervizt, és személyesen vagy szervizfutár szolgáltatás segítségével – már amennyiben rendelkeznek ilyennel – eljuttatjuk hozzájuk a készüléket bevizsgálásra.
A jobb szervizekben a bevizsgálás ingyenes, részeként pedig pontosan meghatározzák a hiba okát és a javítás menetét. Ez alapján már pontos árajánlatot lehet adni a tulajdonos számára.
Ha elfogadja, csak azt követően kerülhet sor a tényleges beavatkozásra, vagyis a hátlap cseréjére, ami általában 30-60 percet vesz igénybe, de ezt követően még meg kell várni a ragasztó megfelelő száradását ahhoz, hogy a telefon visszaadható legyen tulajdonosának – vagy elcsomagolhatóvá váljon a szervizfutár számára.