Egy újabb taggal bővíti az ötödik generációs Electric Scooter termékcsaládot a Xiaomi, így hivatalosan is lerántották a leplet a Xiaomi Electric Scooter 5 Max-ról, amely orbitális erejével és kimagasló hatótávjával hívja fel magára a figyelmet.
Bár kiemelkedő különbségek nincsenek a legutóbbi Pro változathoz viszonyítva, azonban így is érdemes vetni rá egy pillantást, mert éppen azokon a pontokon sikerült előbbre lépnie egy kicsit, amelyek az előző típusnál egy kis elégedetlenséget váltottak ki a rajongókból.
Hölgyeim és uraim, bemutatjuk a Xiaomi Electric Scooter 5 Max-ot, a gyártó 2025-ös portfóliójának jelenlegi csúcskategóriás elektromos rollerjét:
1000W-os teljesítmény, 120 kg-os terhelhetőség
Már rögtön itt az elején hangsúlyozni kell a Xiaomi elektromos rollere kapcsán, hogy erőforrásokból nem szenved majd hiányt, hiszen a Pro változathoz hasonlóan egy 1000W-os elektromotor kapott benne helyet, méghozzá a hátsó tengelyre pozícionálva.
Segítségével azonban a jogszabályok miatt maximum 25 km/h-s sebességgel közlekedhetünk majd vele, és nem azért, mert nem lenne képes jóval többre, sokkal inkább azért, mert emiatt és a 22,3 kilogrammos súlya miatt nálunk nincs szüksége kötelező biztosításra.

A korlátozott sebesség ellenére a benne lakozó erőt leginkább a gyorsuláskor érezhetjük majd, valamint akkor is, ha 22 százalékos emelkedőket másznánk meg, hiszen a jármű ezt is gond nélkül kezeli.
Abszolút újdonság a TCS alkalmazása, ami egy kipörgés-gátló rendszerként tovább növelte a stabilitást – különösen nedves utakon –, miközben a nagy motor jóvoltából a 120 kilogrammos terhelés sem okoz neki különösebb problémát.
60 km-es hatótáv, páratlan kényelem társaságában
A nagy teljesítmény mellett mindenképpen hangsúlyozni kell a Xiaomi Electric Scooter 5 Max kapcsán, hogy egy 477 Wh-s akkumulátort kapott, amivel a jármű akár 60 kilométert is képes megtenni minden különösebb nehézség nélkül.
Töltéséhez ráadásul már gyorstöltőt is tudunk vásárolni, amivel 3 óra alatt teljesen elláthatjuk energiával az akkumulátort, ami normál töltővel a 9 órát is meghaladhatja.

A hosszú utazásokat ráadásul páratlan kényelemmel biztosítja majd a jármű, hiszen a 10 hüvelykes tömlő nélküli abroncs bár alapvetően nem a kényelem magasiskolája, viszont a lengéscsillapítás annál inkább.
A jármű első villája két hidraulikus rugóra épül fel, míg a hátsó rendszer egyszerű rugós megoldáson alapul, ami nagyon kényelmessé teszi az utazást még egyenetlen útviszonyok között, sőt enyhébb terepen is.
Szénacél váz, dupla fékrendszer, IPX5/IPX6 vízállóság
Természetesen ezzel még közel sem értünk a Xiaomi Electric Scooter 5 Max bemutatásának a végére, hiszen van néhány apróság, amiről feltétlenül beszélnünk kell.
Ilyen például a dupla fékrendszer, hiszen az első tengelyen dobfékes, a hátsón elektromos fékes megoldást találunk, de mindenképpen ki kell emelni a sorból az összecsukható szénacél vázat, ami a könnyű önsúlyt és a tartósságot kínálja, valamint a kormányon elhelyezett többfunkciós kijelzőt, ami az aktuális sebességet, de az akku töltöttségét is mutatja.

A további jellemzők közül beszélnünk kell még az IPX5 vízállóságról a roller karosszériája kapcsán, valamint az IPX6 vízállóságról az akkupakkhoz kapcsolódóan, de az automatikus fényszóró, a féklámpa, az intelligens akkumulátorkezelő rendszer és a Xiaomi Home társalkalmazás egyaránt az előnyös tulajdonságok közé tartoznak.
A Xiaomi Electric Scooter 5 Max várhatóan 600 eurós árcédulával kerül fel a boltok polcaira az elkövetkezendő hetekben.