Bármilyen meghibásodásról is van szó egy Xiaomi telefon esetében, az egyik első és legfontosabb gondolatunk rendszerint az, hogy meg lehet-e javíttatni a készüléket, illetve érdemes-e egyáltalán ezzel foglalkozni?
Bár az esetek döntő többségében a javítás a legjobb alternatíva – pláne annak fényében, hogy a jól ismert készülékünket kapjuk ilyenkor vissza, ami sokak számára fontos –, azonban sajnos akadnak esetek, amikor nem érdemes a javítással törődni. Az alábbiakban összegyűjtöttük a kapcsolódó tudnivalókat!
Ha a költségek szempontjából érdemes a javítás
Egy Xiaomi okostelefon javíttatása kapcsán a legtöbbször a költségeket kell figyelembe vennünk, mielőtt szervizbe visszük a készüléket. Eleve fontos egy olyan helyet találnunk, ahol nemcsak megfelelő áron dolgoznak, hanem a pénzünkért cserébe gyári minőségű alkatrészek kerülnek a telefonunkba, méghozzá garanciális munkavégzés mellett.
Ezen felül érdemes tudomásul venni, hogy különösen az olcsóbb Xiaomi telefonok esetében a javítás gyakran csak az első hónapokban, legfeljebb az első egy-két évben lehet költséghatékony, utána már a legtöbbször jobban járunk, ha meghibásodás esetén inkább új készüléket vásárolunk.
Ez különösen halmozott problémák esetén lehet mérvadó. Amennyiben például az akkumulátor már egy ideje csereérett, mellette pedig eltörött a kijelző is, a kettő együtt már akkora költség, hogy ahhoz egy kicsit hozzátéve kapunk egy vadonatúj belépő szintű készüléket.
A közép- és prémiumkategóriás készülékeknél ilyen dilemma rendszerint már nincs. Esetükben bár a javítási költségek is némileg magasabbak, azonban a legtöbbször még évek múltán is jobban megéri szervizbe vinni őket meghibásodás esetén, mint újat vásárolni helyettük.
Ha megjavítható a készülék
Azon túl, hogy mennyibe kerül egy Xiaomi telefon javítása, fontos a szerviz kapcsán azt is figyelembe venni, hogy orvosolható-e egyáltalán a készülék problémája? Sajnálatos módon ugyanis vannak olyan hibák vagy hibajelenségek, amikor nem lehet vagy nem érdemes nekiállni a javításnak, és ezt érdemes inkább elfogadni.
Tipikusan ilyen eset például, ha egy nem vízálló kialakítással rendelkező készülék beleesik a vízbe és teljesen elázik. Ez gyakran olyan károkat tud okozni a belső elektronikában, hogy gyakorlatilag nem marad ép alkatrész az eszközben, tehát egyszerűbb újat vásárolni helyette, mint a régit javíttatni.
Itt fontos kiemelni azt az esetet is, hogy a túl régi modellekhez ma már az alkatrészbeszerzés szintén nagyon problémás lehet. Az évekkel ezelőtt megjelent okostelefonokhoz ugyanis már nem gyártanak cserealkatrészeket, a 4-5 éves vagy annál idősebb modellek kapcsán pedig kifogytak a raktárkészletek. Ilyenkor tehát már problémát okoz a javíthatóság kérdése.
Otthon inkább ne álljunk neki a javításnak
Amiről lényeges még beszélni a Xiaomi telefonok javítása kapcsán, az nem más, mint az egyes alkatrészek otthoni cseréje. Eleve komoly problémát okozhat a gyári minőségű alkatrészek beszerzése, ami azt idézi elő, hogy ha sikerül is megfelelően kicserélni a kérdéses elemet, a telefon utána csak árnyéka lesz önmagának, nem a megszokott minőséget produkálja majd.
Ezen felül a legtöbb alkatrész cseréje egy okostelefonnál komoly veszélyforrás. Különösen az akkumulátor, ami egy rossz mozdulat esetén könnyedén felrobbanhat vagy kigyulladhat, ami nemcsak a saját testi épségünkre gyakorolhat negatív hatást, hanem akár vagyoni kárt is okozhat otthonunkban.
Arról nem is beszélve, hogy egy kisebb hibával rendelkező okostelefonban házi körülmények között akkora kárt tehetünk, hogy a készülék végül használhatatlanná válik.
Ezt a sok kellemetlenséget kivétel nélkül elkerülhetjük, ha a Xiaomi Szervizt választjuk, ahol a gyári minőségű alkatrészek és a piacvezető árak mellett garanciális munkavégzéssel történik problémás készülékünk javítása.
Sőt, a kapcsolódó szervizfutár szolgáltatással az ország bármelyik pontjáról élhetünk ezzel a lehetőséggel, hiszen internetes ügyintézés által még vidékről is könnyedén tudjuk intézni meghibásodott telefonjaink javítását.