Valamennyi okostelefonnál a kijelző tekinthető a legsérülékenyebb alkatrésznek. Leejtéskor vagy bármilyen fizikai konfrontáció hatására az első elem, ami törik, reped vagy olyan maradandó sérülést szenved, ami csak kijelző cserével orvosolható.
Ez a tulajdonság közel sem csak a Xiaomi készülékeire igaz, hanem valamennyi okostelefonra, akárcsak az olyan hiányosságok, amelyek hátterében gyakran szoftveres hiba, vagy valamilyen szabad szemmel nem látható, a készülékház belsejében tapasztalható hardveres elváltozás áll.
Ha a kijelző nem reagál az érintésünkre
Tipikus tünet vagy probléma ilyen esetekben az, ha a kijelző nem reagál megfelelően tulajdonosa érintésére. Ehhez jellemzően nem szükséges törés, repedés vagy valamilyen jelentős, látható fizikai elváltozás, sokszor szoftveres hiba, máskor egy forrasztás egy közelebbről nem azonosítható kisebb elem hibája áll a háttérben.
A hibajelenségnek többféle fokozata lehet, amelyek alapvetően utalhatnak jellegére. Előfordulhat például, hogy a kijelző egy részén nem működik az érintőpanel, de ott semmilyen helyzetben sem reagál a képernyő a nyomásra. Ilyenkor jellemzően a hardver problémájáról van szó.
Amikor azonban a kijelző érintésszegénysége gyakorlatilag eseti, csak bizonyos helyzetekben, vagy csak néhány applikációnál jelentkezik, és sokszor inkább egyfajta kései érzékelésnek nevezhető, nem pedig teljes kihagyásnak, akkor ott inkább szoftveres hibára gyanakodhatunk a háttérben.
Mit tehetünk ilyen esetekben?
Ha Xiaomi telefonunk kijelzőjének érintésproblémái vannak, akkor elsőként érdemes szoftveres hiányosságra gyanakodni, és ebben azt irányban elindítani a feltárást, az esetleges és lehetséges megoldásokat. Hogy mit tegyünk?
- Kezdjünk minden esetben egy újraindítással. Sokszor előfordul, hogy bizonyos szoftverek összeakadnak, nem tudnak kommunikálni egymással, és ha ilyen eset áll fenn, akkor az újraindítás gyakran kitisztítja azokat a modulokat is, amelyek problémát idézhettek elő.
- Ha az újraindítás nem hozott eredményt, érdemes ellenőrizni a frissítéseket. Különösen abban az esetben lehet ez lényeges, ha egy update után jelentkezett a hiba. Próbáljuk meg esetleg visszaállítani a korábbi, még működőképes változatot, vagy ha van javítás, esetleg új frissítés, akkor mielőbb töltsük le és telepítsük azt.
- Amennyiben egyik megoldás sem hozott eredményt, a gyári beállítások visszaállításával még tehetünk egy kísérletet. A fentiek után alighanem teljesen biztos, hogy a hibát valamilyen hardveres galiba okozza, de mivel a szervizben is ezzel kezdődik a folyamat, adataink mentése után próbáljuk meg ezt, hiszen előfordulhat, hogy az eredeti gyári ROM-mal és beállításokkal helyreáll a rend.
Mikor van szükség a Xiaomi telefon kijelző cseréjére?
Mint említettük, ha a fenti tippek és beállítások nem hoztak megoldást, akkor a háttérben hardverhiba húzódhat meg. Ilyenkor az egyetlen megoldás jellemzően az, ha Xiaomi telefonunkat bejelentjük kijelző cserére, bár a hiba pontos feltárását, illetve a megoldást bízzuk inkább a Xiaomi Szerviz felkészült munkatársaira, akik valamennyi Mi, Redmi vagy Poco modell esetében a segítségünkre lesznek ilyen esetekben.
Sőt, a Xiaomi kijelző csere ma már nemcsak Budapesten áll az emberek rendelkezésére, a szervizfutár szolgáltatás részeként az ország bármelyik pontjáról lehetőségünk nyílik néhány nap alatt javíttatni készülékünk kapcsolódó hibáit.