Továbbra is egészen elképesztő eredményeket ér el világviszonylatban a Xiaomi, akik a korábbi évek elképesztő teljesítményei után 2021-ben még tovább tudták feszíteni a húrt. Olyannyira, hogy a tavalyi esztendőben is rekordévet zártak!
Ez derült ki legalábbis a kínai óriás legfrissebb pénzügyi jelentéséből, ami tisztán és világosan prezentálja mindenki előtt, hogy a gyártónak sikerült 2021-ben több mint 33 százalékos növekedést produkálnia. Ez a járványhelyzet és a részben kapcsolódó gazdasági nehézségek miatt egyenesen kimagasló teljesítménynek tekinthető.
A pekingi vállalat a jelentés szerint csak tavaly 328 milliárd jüanos rekordbevételt könyvelhetett el (ez magyar valutában kifejezve több mint 17 000 000 000 000 forint), amiből 22 milliárd jüan a nettó nyereségük volt.
Ez szintén jelentős növekedés az előző évhez képest, számszerűsítve közel 70 (!) százalékos, amit természetesen közel sem az okostelefonos szegmenssel sikerült elérniük, hanem valamennyi eszközzel és területtel, amihez a gyártónak csak köze volt a tavalyi esztendőben.
Több mint 190 millió leszállított telefon 2021-ben
Miközben rengeteg gyártónak komoly gondot okozott, hogy 2021-ben a felszínen maradjanak és legalább nullára kihozzák az évet, a Xiaomi még az okostelefonos piacon is elképesztő növekedést produkált. Ennek az oka, hogy több mint 190 millió okostelefont sikerült leszállítaniuk a kérdéses esztendőben, ami 2020-hoz viszonyítva 30 százalékos növekedést jelent.
Ezt az eredményt természetesen valamennyi almárkával együttesen sikerült elérnie a gyártónak, így a Xiaomi központi modelljei mellett a Redmi, a Black Shark és a Poco név alatt kiadott készülékek egyaránt ide lettek sorolva. Téved azonban, aki azt hiszi, hogy a kínaiak csak az olcsó telefonokkal szárnyaltak. Éppen ellenkezőleg, a 190 millióból legalább 24 millió készülék a prémium termékkategóriát erősítette, ami szintén jelentős, mintegy 160 százalékos emelkedést jelent.
Nem szabad azonban elfelejteni, hogy a prémium jellemzést ebben az esetben a Xiaomi kicsit másként értelmezi, mint más gyártók zöme. Ezt a jelzőt ugyanis minden olyan Xiaomi telefon megkapja – hozzátennénk rögtön, hogy a legtöbbször jogosan –, ami 300 dollárnál drágább modell, tehát itthon olyan 100-110 ezer forinttól indul. Természetesen a cég még mindig az olcsó készülékek piacán a legerősebb, ezáltal telefonjaik átlagos eladási ára alig 1100 jüan, ami nem egészen 60 ezer forintnak megfelelő összeg.
Egyre erősebb a globális piacokon is a Xiaomi
Bár eddig sem volt gyenge a nemzetközi piacon a gyártó, azonban alighanem 2021 volt az első olyan esztendő a Xiaomi történetében, amivel kapcsolatban kijelenthető, hogy végérvényesen sikerült maguk mögött hagyniuk a kínai piacot.
Erre utal legalábbis, hogy a gyártó összes bevételének jóval több mint a fele már a Kínán kívüli piacokról áramlott be, így a 209 millió jüanból 163 jüant globálisan sikerült könyvelniük. Ez nem meglepő annak fényében, hogy a világ 62 piacán az öt legnagyobb telefongyártó között találkozhatunk a nevükkel, sőt 14 esetben a legtöbb telefont értékesítő gyártóról beszélünk, amivel kapcsolatban a jövőben alighanem még szebb eredményeik lehetnek majd.
A telefonokon kívül természetesen a Xiaomi teljes termékpalettája növekedést mutatott, hiszen a gyártó ma már szinte mindent készít, és kifejezetten népszerű olyan termékekkel, mint a robotporszívó, az elektromos roller, az okosóra vagy az okosotthonos kiegészítők. Ez az eladásokon is meglátszik, hiszen 2020-hoz mérten tavaly 60 százalékkal többet értékesítettek ilyen termékekből.
Ezzel egyetemben a MIUI felhasználók száma is növekedett – vagyis egyre több az olyan felhasználó, aki most először vásárolt magának Xiaomi-eszközt. A kapcsolódó adatok alapján 2021 végén 509 milliós aktív felhasználói bázissal rendelkezett a gyártó saját fejlesztésű kezelőfelülete, ami 28,4 százalékos emelkedés a korábbi évekhez viszonyítva.