A Xiaomi okosórák és okoskarkötők zöme olyan kialakítást kapott, hogy többségük nem rendelkezik dedikált ki- és bekapcsológombbal, így alapos fejtörést okozhat, ha valamiért kikapcsolt volna, esetleg teljesen lemerült, hiszen ilyenkor előfordulhat, hogy nem tudjuk majd, miként kell újra aktiválni az eszközt.
Egy ilyen problémának természetesen nagyon sok oka lehet. Előfordulhat műszaki meghibásodás, de akár mélykisülés is, melyek alapvetően más és más megoldást kínálnak. Az alábbiakban ezeket a hibalehetőségeket vettük sorra.
Mitől nem kapcsolhat be egy Xiaomi okosóra?
Elöljáróban fontos kiemelni, hogy amennyiben egy Xiaomi okoskarkötő vagy okosóra nem kapcsol be, akkor annak az oka rendszerint valamilyen nagyobb meghibásodás lesz. Rendkívül megbízhatóak és masszív szerkezetek a gyártó termékei, így kifejezetten kis hibaszázalékkal történik velük olyan probléma, amit nem valamilyen külső hatás, illetve nem rendeltetésszerű használat idézett elő.
Amitől a fenti probléma fennállhat, az leginkább a következő:
- a firmware verziója nem illik az eszközhöz;
- a készülék nem kompatibilis az okostelefonnal vagy túl messze van tőle;
- oxidálódtak vagy hibásodtak az érzékelők;
- az óra mélykisülési állapotba került.
Tudni kell, hogy ezeket az aprócska eszközöket nem lehet javítani, ezért bár a szervizben segíthetnek nekünk néhány alapvető beállítással és praktikával, alapvetően azonban többségében az alábbi lehetőségeken mennek majd végig a szakemberek is.
Az egyik első teendő ezért, amit mindenképpen próbáljunk ki, hogy töltőre dugjuk a készüléket. Ehhez csak és kizárólag a hozzá kapott gyári egységeket alkalmazzuk. Ha nem is látunk semmit, tehát az óra továbbra sem kapcsol be, legalább 15 percet hagyjuk áramforráshoz csatlakoztatva, majd nyomjuk meg a kijelző aktiválására szolgáló gombot vagy a koronát, ha rendelkezik ilyennel az eszköz.
Amennyiben nincs eredmény, érdemes még egyszer átnézni a portokat, hogy minden tiszta-e, mindenhol akadálytalanul tud csatlakozni az eszköz. Amennyiben ez nem hozott eredményt, az alábbi lehetőségek közül válogassunk.
Az okosóra tölt, de nem kapcsol be
Szerencsés eset a Xiaomi okosóra esetén, ha a töltésről kapunk visszajelzést, tehát látjuk, hogy felveszi az áramot, de ennek ellenére sem kapcsol be. Ilyenkor az alábbiakat lehet kipróbálni azért, hogy ismét helyreálljon a rend:
- Megpróbáljuk teljesen újraindítani a készüléket a rajta megtalálható gomb használatával.
- Ismételten csatlakoztatjuk a telefont és az órát a régi kapcsolat törlésével.
- Eltávolítjuk, majd újra feltelepítjük a kapcsolódó segédalkalmazást, melynek aktiválásával az óra ismét bekapcsolhat.
Az okosóra teljesen lemerült és nem kapcsol be
Ezt az állapotot hívjuk úgynevezett mélykisülésnek, ami komoly nehézségeket okozhat az okosóra ismételt bekapcsolásában. Az alábbi utasítások azonban sokszor segítenek a probléma megoldásában:
- Helyezzük fel a gyári töltőjére az okosórát és csatlakoztassuk áramforráshoz.
- Töröljünk minden kapcsolatot, ami a telefon és az óra között volt, még a társalkalmazást is telepítsük újra.
- A töltés után 15 perccel próbáljuk meg visszaállítani a gyári beállításokat és ismét párosítani az órát, illetve a telefont.
Az okosóra frissítés után nem kapcsol be
A Xiaomi okosórák zöme még mindig rendelkezik terméktámogatással, ezáltal rendszeresek a frissítések. Amennyiben azt tapasztaljuk, hogy a legutolsó update miatt nem kapcsol be az óra, akkor alighanem a friss firmware nem kompatibilis az eszközzel, tehát mindent vissza kell állítanunk a gyári beállításokra. Ennek a lépései a következők:
- Minden kapcsolatot megszakítunk a karkötővel a telefonunkon keresztül.
- Töltőre tesszük a készüléket és lenyomva tartjuk az aktiválógombot, koronás okosórák esetében a koronát.
- A hosszas nyomva tartás következtében bekapcsol a kijelző, és megjelennek a beállítási lehetőségek, ahol válasszuk a visszaállítás opcióját.
- Ezt követően nincs más teendőnk, mint ismét csatlakoztatni az eszközt egy okostelefonhoz.
Amennyiben nem kapcsol be a képernyő
A fenti pontok során sokan elakadhattak ott, hogy hiába próbálkoztak, az okosóra képernyője egyáltalán nem akart bekapcsolni az aktiválógombbal. Amennyiben ez nem működik, és nem látunk semmit a kijelzőn, akkor az alábbi lehetőségeket próbálhatjuk meg:
- Minden kapcsolatot megszakítunk az okosórával, töröljük a telefonról az összes kapcsolódást.
- Eltávolítjuk, majd újra feltelepítjük a társalkalmazást.
- Próbáljuk meg újra párosítani egymással a két eszközt. Ha sikerül, az okosóra ismét bekapcsol és a kijelző is aktiválódik.