Rendszeres problémánk van Xiaomi telefonunkkal a WiFi-re való csatlakozással? Egyáltalán nem látja a hálózatot, nem tud kapcsolódni, esetleg percenként ledob minket? A háttérben rengeteg hiba állhat az egyszerű beállításoktól kezdve a nagyobb hardveres problémákig bezárólag, így lássuk az egyes eshetőségeket.
Kapcsoljuk ki és be a WiFi elérést
Az egyik legalapvetőbb, inkább kezdőknek szóló tanács, hogy ilyen esetekben kapcsoljuk ki telefonunkon a WiFi elérést. Sok esetben ugyanis előfordulhat, hogy valami szoftveres szinten összeakadt és problémát produkált, vagyis tiszta lappal kell folytatni a hálózati csatlakozást, amit csak úgy érhetünk el, ha a WiFi-t előbb ki-, majd utána rögtön bekapcsoljuk a készüléken.
Nézzük meg a Bluetooth módot
Hogy mi köze a Bluetooth-nak a WiFi-hez? Papíron semmi, a gyakorlatban azonban sokszor meglepően sok. Mindkettő vezeték nélküli technológia, és a Bluetooth képes lehet néha interferenciát okozni az internetelérésben, amennyiben tehát gondunk van a WiFi-eléréssel, érdemes kikapcsolni ezt az üzemmódot, majd ismét ellenőrizni a kapcsolódást.
A Repülőgép üzemmód is okozhat gondot
A Repülőgép üzemmódot bár sokan egyáltalán nem használják, hiszen nem ülnek minden nap repülőgépen, azonban véletlenül is bekapcsolódhat, ami azért jelenthet gondot, mert ilyenkor a telefon nem csatlakozik semmilyen hálózathoz, így természetesen a WiFi-hez sem. Kapcsoljuk ki tehát a kérdéses üzemmódot, ha be van állítva, és a probléma megoldódott.
Újraindítás
Előfordulhat, hogy a WiFi hálózathoz való csatlakozás problémáját egy olyan nagy szoftveres probléma okozza, hogy azt néhány funkció egyszerű újraindításával nem lehet korrigálni. Ilyenkor az egyetlen megoldás, ha a készüléket teljes egészében újraindítjuk. Ezzel gyakorlatilag tiszta lappal kezdhetjük a próbálkozást. Az esetek döntő többségében ez mindig segít.
Valamikor nem a telefonnal van a probléma
Mielőtt alaposabb beállításokat hajtanánk végre, fontos lehet ellenőrizni a modemet vagy a routert, hogy más telefon tud-e csatlakozni hozzájuk, illetve kapnak-e megfelelő minőségben internethozzáférést. Amennyiben nem, akkor alighanem ezekkel lesz a probléma, amit a legtöbbször egy újraindítással lehet elhárítani.
Tiltsuk a helyhozzáférést
Haladó beállítás, de az átlagosnál többször okoz problémát a helyhozzáférés. Vannak ugyanis olyan alkalmazások, melyek csak akkor tudnak működni, ha be van kapcsolva esetükben a helymeghatározás. Érdemes lehet kipróbálni, és letiltani ezt az opciót a készüléken, mert sok esetben hozhat megoldást a WiFi-hez való kapcsolódásban.
Kalibráljuk újra a WiFi csatlakozást
Sokszor hoz megoldást a probléma megoldásában az is, ha teljesen az elejéről kezdjük a WiFi-hez való csatlakozást. Ehhez először a készüléknek el kell felejtenie a hálózatot, gyakorlatilag törölni belőle szoftveresen, majd miután ez megtörtént, újra beállítjuk a vezeték nélküli kapcsolatot, ami szintén sokszor segíthet a megoldásban.
Frissítés
Ritkább eset, hogy egy Xiaomi telefon azért nem csatlakozik a WiFi-hez, mert nem a legfrissebb szoftverek futnak rajta, de előfordulhat, így érdemes ilyen probléma érzékelésekor mindig megnézni, hogy a telefonon legalább az alaprendszer éppen akkor aktuális változata teljesít szolgálatot. Amennyiben nem, akkor mielőbb frissítsük.
Mikor forduljunk szervizhez?
Ha a fenti tippek és trükkök közül egyik sem használt, akkor a probléma forrása jellemzően mélyebben gyökeredzik, vagyis nem kizárt, hogy valami hardveres galiba lesz a háttérben. Ezért érdemes ilyen esetekben szervizhez fordulni, különösen akkor, ha a kérdéses hibajelenség egy nagyobb ütődés vagy leejtés következtében jelentkezett.