Mikor kell cserélni egy Xiaomi okostelefon hangszóróját?

Mikor kell cserélni egy Xiaomi okostelefon hangszóróját?

Minden okostelefonnak vannak olyan központi alkatrészei, melyek meghibásodás esetén gyakorlatilag használhatatlanná tesznek bizonyos alapfunkciókat. Ide sorolható például a hangszóró is, melynek problémái elsőre talán nem tűnhetnek élhetetlen hibáknak, a gyakorlatban azonban csakhamar megmutatkozik, hogy mennyire használhatatlan így a mindennapokban a készülék.

A hangszóró ugyanis minden hang forrása egy okostelefonnál, ezáltal oroszlánrészt vállal az összes telefonhívásnál, a hangüzeneteknél az egyes közösségi oldalakon, de szembesülhetünk a hiányossággal videók lejátszásakor, zenehallgatáskor, illetve mobiljáték közben is. Hogy mikor van szükség egy Xiaomi okostelefon esetében a hangszóró cseréjére? Lássuk a lehetséges hibajelenségeket!

Hangerőproblémák

Az esetek jelentős többségében a hangerőproblémák annyira általános és jellemző tünetek az okostelefonok hangszórójának meghibásodásakor, hogy egyfajta előrejelzésként is finkcionálhatnak. Ilyenkor nem a hangerő folyamatos hullámzásáról van szó, éppen ellenkezőleg, lényegében folyamatosan halkan, a háttérből, erős visszhang társaságában halljuk a másikat, mely rendkívül kellemetlen lehet egy fontos megbeszélés során. Tipikusan olyan tünetről van szó, amivel kapcsolatban a térerő problémáját kizárhatjuk, visszahívás utáni megmaradásával pedig ellenőrizhetjük tartósságát.

Sistergés, recsegés, egyéb hanghibák

Természetesen a másik fél halkulása közel sem az egyetlen hanghiba, ami jelentkezhet a hangszóró meghibásodásakor. Ha a vonal túlsó végén jól hallanak minket, azonban mi sistergést, recsegést vagy éppen sípolást tapasztalunk, akkor az bizony valamilyen hardveres gondra utalhat. Különösen abban az esetben jelezhet komoly problémát a dolog, ha visszahívás után, vagy médiatartalmak lejátszásakor is tapasztaljuk ezeket a kellemetlenségeket. A következő fázis ilyenkor gyakran elkerülhetetlen.

Teljes süketség

A következő fázis pedig nem más, mint a totális süketség, amikor bárkit is hívunk fel, semmit sem hallunk belőle, ő azonban tökéletesen hallja a mi hangunkat. Ez a jelenség tökéletesen megmutatja, hogy a hiba a hangszórónál keresendő, és rögtön kizárhatók az esetleges további problémák abban az esetben, ha elindítunk egy videót, egy zenét vagy egy mobiljátékot. Amennyiben ugyanis ezeknél szintén nem szól majd a hangszóró, és minden lehetséges szoftveres beállítást ellenőriztünk, tehát semmi sincs elnémítva, akkor a háttérben 90 százalék, hogy valamilyen hardveres hiba áll.

Egy újraindítást próbáljunk meg a szerviz előtt

Hogy mi az a maradék 10 százalék? Jellemzően szoftveres hibák, esetleg összeakadó alkalmazások, melyek valamiért ellehetetlenítették a hangszóró működését, esetleg letiltották a kérdéses hardvert. Nagyon ritkán fordul elő ilyesmi a gyakorlatban, azonban feltétlenül számolni kell vele, mielőtt tehát rögtön szervizbe vinnénk a készüléket, legalább egyszer indítsuk újra, ha ugyanis szoftveres összeakadás vagy hiba volt, ilyenkor az esetek többségében könnyedén el tudjuk hárítani, és előfordulhat, hogy soha többé nem találkozunk vele.

Bejegyzés megosztás

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Legutolsó bejegyzések

Scroll to Top