Minden okostelefonnak vannak olyan központi alkatrészei, melyek meghibásodás esetén gyakorlatilag használhatatlanná tesznek bizonyos alapfunkciókat. Ide sorolható például a hangszóró is, melynek problémái elsőre talán nem tűnhetnek élhetetlen hibáknak, a gyakorlatban azonban csakhamar megmutatkozik, hogy mennyire használhatatlan így a mindennapokban a készülék.
A hangszóró ugyanis minden hang forrása egy okostelefonnál, ezáltal oroszlánrészt vállal az összes telefonhívásnál, a hangüzeneteknél az egyes közösségi oldalakon, de szembesülhetünk a hiányossággal videók lejátszásakor, zenehallgatáskor, illetve mobiljáték közben is. Hogy mikor van szükség egy Xiaomi okostelefon esetében a hangszóró cseréjére? Lássuk a lehetséges hibajelenségeket!
Hangerőproblémák
Az esetek jelentős többségében a hangerőproblémák annyira általános és jellemző tünetek az okostelefonok hangszórójának meghibásodásakor, hogy egyfajta előrejelzésként is finkcionálhatnak. Ilyenkor nem a hangerő folyamatos hullámzásáról van szó, éppen ellenkezőleg, lényegében folyamatosan halkan, a háttérből, erős visszhang társaságában halljuk a másikat, mely rendkívül kellemetlen lehet egy fontos megbeszélés során. Tipikusan olyan tünetről van szó, amivel kapcsolatban a térerő problémáját kizárhatjuk, visszahívás utáni megmaradásával pedig ellenőrizhetjük tartósságát.
Sistergés, recsegés, egyéb hanghibák
Természetesen a másik fél halkulása közel sem az egyetlen hanghiba, ami jelentkezhet a hangszóró meghibásodásakor. Ha a vonal túlsó végén jól hallanak minket, azonban mi sistergést, recsegést vagy éppen sípolást tapasztalunk, akkor az bizony valamilyen hardveres gondra utalhat. Különösen abban az esetben jelezhet komoly problémát a dolog, ha visszahívás után, vagy médiatartalmak lejátszásakor is tapasztaljuk ezeket a kellemetlenségeket. A következő fázis ilyenkor gyakran elkerülhetetlen.
Teljes süketség
A következő fázis pedig nem más, mint a totális süketség, amikor bárkit is hívunk fel, semmit sem hallunk belőle, ő azonban tökéletesen hallja a mi hangunkat. Ez a jelenség tökéletesen megmutatja, hogy a hiba a hangszórónál keresendő, és rögtön kizárhatók az esetleges további problémák abban az esetben, ha elindítunk egy videót, egy zenét vagy egy mobiljátékot. Amennyiben ugyanis ezeknél szintén nem szól majd a hangszóró, és minden lehetséges szoftveres beállítást ellenőriztünk, tehát semmi sincs elnémítva, akkor a háttérben 90 százalék, hogy valamilyen hardveres hiba áll.
Egy újraindítást próbáljunk meg a szerviz előtt
Hogy mi az a maradék 10 százalék? Jellemzően szoftveres hibák, esetleg összeakadó alkalmazások, melyek valamiért ellehetetlenítették a hangszóró működését, esetleg letiltották a kérdéses hardvert. Nagyon ritkán fordul elő ilyesmi a gyakorlatban, azonban feltétlenül számolni kell vele, mielőtt tehát rögtön szervizbe vinnénk a készüléket, legalább egyszer indítsuk újra, ha ugyanis szoftveres összeakadás vagy hiba volt, ilyenkor az esetek többségében könnyedén el tudjuk hárítani, és előfordulhat, hogy soha többé nem találkozunk vele.